Wednesday 23 October 2019

Servis Ghostwriter: Menulis Story Selling

"Aduiii, sakitnya kepala aku Kinah oiii!"

"Kau dah kenapa Konah? Apa yang teruk sangat ni? Suami kau bercinta dengan janda kedai Liman tu ke?"

Tersembur air liur Markonah mendengar soalan adiknya itu. Macam hilang sekejap sakit kepala tadi.

"Kau jangan macam-macam, Kinah. Aku tengah pening nak karang konten ni, kau cakap macam gitu pulak", Markonah memberi amaran sambil matanya sengaja dibesarkan.

"Hehe. Mana aku tau. Tiba-tiba kau macam orang kerasukan. Rambut kusut masai, bedak sejuk bertepek 5 kilo kat muka. Jadi jer kalau suami kau cari lain".

"Kau ni Kinah, aku minta tolong hilangkan kepeningan aku ni. Bukan tambah sakit kepala aku dengan cerita janda kedai Liman tu".

"Iyalah, iyalah. Kau tak payah pening-peninglah, Konah. Buat macam aku. Kerja tulis konten, kopiraiting untuk bisnes semua aku upah orang jer. Guna servis ghostwriter. Senang.

Aku boleh fokus buat kerja lain. Nak pergi hantar barang, dating dengan suami aku. Lepak-lepak kat kedai Liman sambil promot produk. Enjoy je, Konah", terang Markinah panjang lebar.

"Seriuslah. Ada orang boleh tolong buatkan kopiraiting untuk aku? Siapa dia, Kinah?"

"Nah, kau kontek jer Mami Effy ni, Servis Penulisan Mami Effy

Dia yang selalu tolong aku buatkan kerja menulis tu. Senang kerja aku."

Markonah cepat-cepat catat maklumat Mami Effy yang adiknya beri. Terasa ringan bahu kanan kiri. Macam masalah terbang pergi bersama angin lalu. Lega oiii.

#mamiEffy
Jadilah seperti Markinah. ❤

**********
Nak mami tuliskan story selling dengan elemen kelakar dan penuh emosi macam cerita Markonah Markinah ni?

Caj berpatutan bagi setiap tempahan. Story selling boleh digunakan untuk post di Fb Personal, Fb Page dan Fb Group terpilih.

Terus wasap mami di link tertera di atas ya. ❤

No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER