Tuesday 12 November 2019

Servis Ghostwriter: Macam mana nak buat orang tahu tentang servis kita?

Mami kerap ditanya,

"Macam mana ya nak bagi orang tau apa kita tawarkan? Contoh macam saya nak jadi #ghostwriter, macam mana nak cerita dengan orang yang saya ni ambil upah tulis surat, tulis artikel semua tu?"

Mami jawab,

"Yang pertama, masuk kelas, belajar dulu. Dalam #Kelas_Online_Ghostwriter_Junior akan diajar cara kita nak kenalkan diri kepada audien.

Ada tugasan reka digital business card. Tak susah. Sangat mudah. Akan diberitahu apps apa nak guna. Bila dah siap, boleh guna kad tu untuk approach client.

Ala-ala "This is my card." Bezanya dibuat secara online.

Ada juga tugasan untuk buat posting di wall peribadi. Yang ini pun sangatlah mudah. Ada contoh-contoh yang akan diberi. Ambil dan gunakan dengan kreativiti sendiri.

Lazimnya, pada tugasan ni ada peserta yang akan mula terima tugasan. Insya-Allah.

Kelas Online Ghostwriter Junior ni kelas yang sangat praktikal. Lepas habis kelas pun kalian boleh guna segala teknik yang diajar semasa kelas untuk dibuat setiap hari.

Ramai yang perlukan khidmat ghostwriter. Kita akan mula dapat perhatian bila orang mula sedar kewujudan kita. Jadi kena selalulah war-warkan apa yang kita buat.

Nak lebih tips lagi, boleh baca #Ebook Ghostwriter The Confessions. Dalam ebook ni, 17 orang ghostwriter berkongsi pengalaman dan tips. Setiap seorang ada kisah tersendiri.

Malah kalau nak tahu peluang-peluang besar dalam dunia ghostwriter ni, molek sangatlah kalian baca ebook ni. Ada perkongsian dari ghostwriter yang dapat job menulis untuk syarikat besar di luar negara. Ada juga diajarkan cara perkenalkan diri di pasaran antarabangsa.

Baca dan tinggal kalian nak apply atau tidak. Itu sahaja. Platform untuk belajar dan ulangkaji dah tersedia. Keputusan di tangan kalian sendiri."

Mami sendiri masih apply teknik-teknik yang diajar dalam kelas dan ebook ni. Alhamdulillah, sehingga hari ini, ada sahaja tugasan yang diterima.

Lebih syukur bila kebanyakan klien adalah dari rekemen kawan-kawan fb dan klien terdahulu.

Terima kasih kepada kalian yang banyak support dan bantu sebarkan tentang mami. Semoga Allah luaskan rezeki kalian juga. Insya-Allah.

Untuk yang bersungguh nak belajar menjadi ghostwriter, boleh mula mendaftar. Kelas sesi November akan bermula hujung minggu ini.

Jom! Klik Kelas Online Ghostwriter Junior

#mamiEffy

No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER