Tuesday 19 November 2019

Vijay Sethupathi yang redup matanya. ❤

"Siapa hero cerita ni?" tanya suami.

"Entah, tak pernah tengok pun."

Macam tulah reaksi mami masa mula-mula tengok filem lakonan si dia yang manis bermata redup ni. Memang tak kenal langsung dan tak ingat pun filem apa yang kami tengok masa tu.

Beberapa hari lepas tu, tengok filem lain.

"Eh, hero yang kelmarin tu lah!"

Terberia pulak mami jerit kat suami. Haha. Sebab first time tengok dia berlakon dulu, rasa macam dah melekat rupa dan nama Vijay Sethupathi dalam kepala. Dah set kalau dia yang berlakon, mesti cerita best sangat.

Dan memang macam tu lah setiap kali pun. Lakonan beliau tak pernah mengecewakan. Mesti ada saja segmen yang fuhhh, perghhh dan uishhhh dalam watak yang dibawakan.

Vijay Sethupathi atau nama sebenarnya Vijaya Gurunatha Sethupathi merupakan seorang pelakon filem, penerbit, penulis lirik dan penulis dialog. Beliau terlibat secara aktif dalam dunia perfileman Tamil di samping beberapa filem Telugu dan Malayalam.

Sebelum beliau mula berlakon sebagai hero, 5 tahun lebih beliau menimba ilmu sebagai pelakon tambahan dan watak-watak kecil dalam banyak filem. 5 tahun lebih, beb! Baru dapat jadi hero. Nampak banyak tak banyak pengalaman di situ?

Bagi yang tak pernah tengok lakonan Vijay Sethupathi, ini mami kongsikan beberapa judul filem yang kalian boleh cuba tonton.

1. Vikram Vedha - Lakonan mantap beliau bersama R. Madhavan. Dalam filem ni beliau memegang watak Vedha, lelaki yang diburu pihak polis. Filem ni konsepnya cerita dalam cerita. Kena fokus betul-betul untuk faham keseluruhan cerita.

2. Rekka - Beliau melakonkan watak Shiva, seorang lelaki berhati baik yang selalu tolong pasangan bercinta untuk lari dari orang-orang yang menghalang cinta mereka. Satu hari Shiva dipaksa untuk culik anak gadis seorang ahli politik. Apa yang terjadi, kenalah tengok nanti tau!

3. Sethupathi - Kisah seorang pegawai polis yang menyiasat kes pembunuhan seorang inspektor. Penyiasatannya membawa kepada penangkapan seorang lelaki berpengaruh di Madurai. Nak tahu apa akibat daripada penangkapan tersebut? Pastikan kalian tonton filem ni.

4. Junga - Seorang konduktor bas yang biasa-biasa, mengambil jalan menjadi penjenayah demi menuntut kembali harta pusaka keluarganya yang terlepas ke tangan Chettiyar. Haaa, ni macam teori orang jahat tu adalah orang baik yang teraniaya. Haha.

5. 2019 ada beberapa filem beliau yang release di pasaran. Antaranya Sye Raa Narasimha Reddy (Drama Action Fiction), Super Deluxe (Drama Thriller) dan Sindhubaadh (Drama Thriller). Yang terbaru release di India filem  Sangathamizhan (Drama Action).

Filem-filem 2019 ni mami tak sempat nak tonton lagi. Berbagi masa tonton filem hero-hero lain. Hehe. Banyak nau masa mami kan? Hahaha.

Menonton ni bila nak release stress idea tak datang lah. Ghostwriter kan. Kadang hilang juga idea nak tulis content untuk klien. Tengok filem tamil dulu. Nak pulak hero dia mata redup, kening lebat, senyum manis. Aishhhh haha!

Okaylah, nak sambung tulis content klien. Semoga sharing pasal filem Vijay Sethupathi ni dapat bagi idealah untuk kalian tonton dengan famili nanti.

Selamat menonton untuk semua!

#mamiEffy


No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER