Sunday 3 November 2019

Tamannaah Yang Cantik Jelita

Kanne Kalaimaane di Channel 202 malam tadi. Lakonan Udhayanidhi Stalin dan Tamannaah. Walaupun sibuk dengan kerja servis ghostwriter, mami masih sempat nak menonton dengan keluarga. Bonding time, kan?

Sebenarnya mami bukan nak cerita pasal filem Kanne Kalaimanne ni. Mami lagi suka nak cerita pasal Tamannaah Bhatia, heroin cantik jelita yang turut membintangi filem meletop, Baahubali.

🔸 Tamannaah, dilahirkan pada 21 Disember 1989. Tak lama lagi dah nak sambut ulangtahun kelahiran yang ke 30 tahunlah nampaknya.

🔸 Beliau bukan sahaja berlakon dalam filem-filem Tamil dan Telugu, malah turut terlibat dalam beberapa filem Hindi juga.

Di antara filem-filem lakonan beliau adalah

+ Baahubali : The Beginning (2015)
+ Baahubali 2 : The Conclusion (2017)
+ Veeram (bersama Ajith Kumar)

+ Himmatwala (bersama Ajay Devgan)
+ Entertainment (bersama Akshay Kumar)
+ Humshakal (bersama Saif Ali Khan)

Dan banyak lagi filem-filem yang hit, semi-hit serta beberapa filem yang kurang 'menjadi'. Humshakal misalnya, mendapat kritikan agak teruk. Tamannaah pula menerima pencalonan bagi kategori 'Worst Actress' dalam 7th Golden Kela Award.

🔸 Beliau juga seorang model dan penari. Pada 2014, beliau terlibat dalam pengiklanan PETA yang menggalakkan konsumer untuk membeli barangan kosmetik yang tidak diuji kepada haiwan.

🔸 Mula terlibat dalam dunia perfileman ketika berusia 15 tahun (2005) dalam filem Bollywood, Chand Sa Roshan sebelum mula berlakon dalam filem Telugu dan Tamil.

Mami mula minat dengan Tamannaah masa mengandungkan Rayffa. Entah kenapa taktaulah. Tapi suka sungguh tengok Tamannaah dalam filem Tutak Tutak Tutiya (lakonan bersama Prabhu Deva). Filem ni Tamannaah dirasuk hantu. Hantu yang nak jadi pelakon popular. Komedi seram gitu.

Okaylah. Ini sahaja serba sedikit tentang heroin kesukaan mami, Tamannaah Bhatia.

Untuk yang minat juga, yeayyy kita geng! Yang tak berapa minat, lain kali mami tulis tentang heroin lain pula ya.



#mamiEffy
Tulis ni sambil suami jadi pengulas filem Kanne Kalaimaane. Dan ya, kami tak tengok final Kedah Vs JDT semalam sebab suami tak minat bola.


No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER