Monday 1 July 2019

Peraturan Asas Copywriting

Peraturan asas copywriting yang kita kena tahu termasuklah:

1. Padankan ciri-ciri produk dengan manfaatnya.

>> Jus A mengandungi ekstrak bunga sakura.
Manfaat : Tinggi antioksidan, bagus untuk cegah bintik hitam di wajah.

2. Spesifikkan fungsi produk supaya lebih meyakinkan. Elak memasukkan semua fungsi produk dalam 1 copy.

3. Masukkan testimoni supaya prospek lebih percaya. Mestilah testimoni yang benar, bukan rekaan semata-mata.

4. Buat prospek rasa tercuit, tersentuh untuk bertindak membeli. Ia lahir dari ayat-ayat yang digunakan dalam copy.

5. Di bahagian Call to Action (CTA), jadi bossy.

Maknanya kita adalah bos yang beri arahan kepada prospek untuk bertindak menghubungi kita. Arahan seorang bos pastinya akan dipatuhi, walaupun terpaksa.

Semoga ini membantu. ❤

#mamiEffy
#Ghostwriter/#Copywriter

No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER