Sunday 14 July 2019

Penulis Upahan Anda

Saya suka menulis sejak dari sekolah rendah. Ketika berusia 12 tahun, saya mula menulis puisi pendek untuk ditampal di dalam kelas. Ketika itu juga saya pernah menulis skrip untuk pementasan teater sempena Hari Anugerah hujung tahun 1996.

Melangkah ke sekolah menengah minat saya terhadap penulisan semakin menebal. Saya suka mengarang cerpen, puisi dan pantun. Pernah saya karang sebuah cerpen bertajuk 'Safira'. Entah ke mana hilangnya pun tak tahu. Mungkin saya perlu karang semula cerita tersebut. Dengan sentuhan lebih kemas.

Lama saya tak menulis kecuali di dinding Facebook peribadi. Sehinggalah pada 2017, saya kembali menulis sebagai seorang copywriter. Sejak itu saya mula jana pendapatan dari rumah dengan menulis copywriting untuk rakan-rakan online seller di Facebook dan Instagram.

2018 saya sertai Kelas Online Ghostwriter Junior anjuran upahmenulis.com yang dikendalikan oleh Puan Nordianah Bachok. Baru tahu banyak kerja menulis yang boleh dilakukan selain copywriting rupanya. Alhamdulillah banyak yang saya belajar dalam kelas online ni. Dan kerjaya sebagai ghostwriter pun bermula secara rasmi.

Habis kelas, saya mula terima tugasan menulis artikel dan content untuk Page dan Facebook peribadi rakan-rakan. Juga untuk website dan blog. Alhamdulillah.

Kini, saya masih menulis untuk para peniaga atas talian. Klien saya terdiri dari pelbagai latar perniagaan. Kesihatan dan kecantikan, kosmetik, farmasi, pendidikan, kelas memasak, bakeri, busana muslimah dan produk khusus untuk kanak-kanak.

Ada yang direkemenkan oleh founder produk sendiri, ada juga yang direkemen oleh kawan-kawan yang pernah menggunakan khidmat saya sebagai penulis upahan mereka. Alhamdulillah.

Saya masih menerima tempahan menulis copywriting, content, artikel dan storytelling. Saya juga mula menerima tugasan menulis profil syarikat jika ada yang berminat.

Sekiranya ada di antara kalian yang mahu gunakan khidmat penulis upahan, boleh hubungi saya di Servis Penulisan Mami Effy

Sedia berkhidmat,

#mamiEffyy
Penulis Upahan Anda.


No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER