Sunday 23 June 2019

FOKUS dalam penulisan copywriting.

Dalam penulisan copywriting, perkara paling asas adalah FOKUS.

1. Fokus kepada siapa copywriting itu mahu ditujukan. 1 copywriting, 1 sasaran pelanggan.

Contoh : Produk baju tak payah gosok.
Sasaran pelanggan : Wanita bekerja yang selalu kena outstation.

2. Fokus apa fungsi/kelebihan produk yang ingin di'highlight'kan.

Contoh : Baju senang dipakai, keluar dari beg terus sarung saja.

Tambahan fungsi/kelebihan seeloknya ditambah 2-3 sahaja. Itu pun biarlah yang berkaitan dengan fungsi utama.

Misalnya,

Highlight : Baju keluar dari beg, terus sarung.
Kelebihan tambahan :
1. Jenis material yang berkualiti.
2. Kita tak perlu stress baju berkedut walaupun seterika tak ada.

Semoga bermanfaat untuk penulisan copywriting kalian.



#mamiEffy
Copywriter.

No comments:

Post a Comment

SERVIS PENULISAN GHOSTWRITER/COPYWRITER